Pagina's

woensdag 29 februari 2012

Nieuw in Nederland: SCENTCHIPS!


Naast Beauty ben ik ook dol op woondecoraties. En als je mijn blog langer volgt weet je dat ik van landelijke/Engelse inrichtingen hou. Mijn favoriete winkeltje waar ik mijn woonaccessoires koop, heeft iets nieuws in het assortiment. SCENTCHIPS! Scentchips is nog geen 4 maanden in Nederland en is nu al een grote hit!





Scentchips, wat houdt het in? Scentchips zijn kleine geur-dragende waxmelts in verschillende geuren. Zo heb je Scentchips in bloemige geuren, fruitige geuren, frisse geuren, kruidige geuren, hout geuren. Heel divers! In totaal zijn er 36 (!!!) geuren verkrijgbaar! Het grappige aan Scentchips is dat je met de kleine waxmelts je eigen geuren kunt samenstellen.


Scentchips zijn dus verkrijgbaar in 36 geuren die allemaal in een Scentchips tafel liggen. Je kiest zelf de geuren die je het lekkerste vind en thuis kan je dan je eigen geuren componeren. Heel leuk om te doen en het ruikt ook nog eens heerlijk in je huis!






Alle geuren die verkrijgbaar zijn, staan op de foto's hierboven. Zelf heb ik niet alle geuren, daarom kan ik niet over alle geuren een oordeel vellen. Geur is ook een heel persoonlijk iets, als je geïnteresseerd bent raad ik je aan om gewoon even te gaan kijken en ruiken.


De geuren die ik zelf heb en ik erg lekker vind zijn:
- Orange: (hoe kan het ook anders, hi-hi) Lekkere zoete citrusgeur.
- Pear: Zoete licht frisse peren geur.
- Sunflower: Heel zacht bloemig
- Freesia: Lekkere bloemen geur (fresia's)
- Magnolia: ( Ik ben dol op magnolia's) Hele lekkere zoet bloemige geur.
- Driftwood: Aparte geur, beetje zoet houtig/kruidig
- Strawberry: Aardbeien! (niet de typische chemische aardbeien geur, echt lekker frisse aardbeien!)
- Cranberry: Beetje een zwaardere geur, ruikend naar cranberry
- Mediterranean Fig: Kruidig en zoet
- Sweet Pea: Zoete snoepjes!


Goed, hoe werkt het nou? In de winkel kies je de grote van het Scentchips doosje. Het grote doosje kost € 11,95 en bevat +/- 120 chips. Het kleine doosje kost € 4,95 en bevat +/- 40 chips. Zelf heb ik het kleine doosje. Als je je doosje hebt gekozen, komt het leuke werk. Alle chips ruiken en keuren. Je schept je favoriete chips met een kleine schepje in je doosje.


Je van alle geuren die je lekker vind een paar in je doosje doen. Je kan er ook voor kiezen om 1 geur te nemen, maar daar kan je dan niet mee componeren. Als je doosje vol is, bevat het +/- 40 (of 120) chips.
Je kiest je favoriete brandertje, verschillende soorten. Prijzen variëren.


Sfeer impressie in de winkel, met o.a. Scentchips, Riverdale en Baroque!
 Bij het afrekenen krijg je een leuk boekje mee naar huis met allerlei geur "recepten". Maar je kan natuurlijk zelf ook creatief je geuren combineren.


Je doet ongeveer 3 chips in het brandertje en plaatst een brandend waxinelichtje in je brandertje. Gelijk komen de heerlijke geuren vrij. Volgens Scentchips blijft 1 chip 1 uur geuren, maar uit ervaring kan ik spreken dat het langer geurt. Positief dus!


Mijn favoriete (en zelfbedachte) geurcombinatie is Blossom, Pear en een vleugje Orange! :-) Hier boven zie je mijn Scentchip brandertje. Deze bevat hartjes en dat geeft een heel leuk effect als hij aan is.


Ik heb mijn ScentChips + Brandertje gekocht bij Kado & Woondecoratie winkel 'De Binnenplaets' in Oude Pekela (Groningen). Ik ben zeer enthousiast en vind het een heel leuk concept. Ook geweldig om cadeau te geven!


 Ik weet niet waar Scentchips op dit moment nog meer verkocht word. Als je geïnteresseerd bent, kijk dan op http://www.binnenplaets.nl/ en informeer even of ze het misschien ook verzenden.

Edit: SCENTCHIPS zijn nu ook te koop in de online webshop http://www.sfeer61.nl/?pid=5528

De meeste foto's zijn genomen in winkel 'De Binnenplaets' en mogen niet gekopieerd en/of hergepubliceerd worden!